آقا محمدی: افراد غیرمتخصص، مشکلات نان کشور را میدان داری می کنند

آقا محمدی: افراد غیرمتخصص، مشکلات نان کشور را میدان داری می کنند

به گزارش کارگروه رسانه انجمن سلامت و تغذیه سالم استان کرمان، علی آقامحمدی ظهر امروز ۱۴ مهرماه ضمن بازدید از جشنواره ملی نان و سخنرانی در جمع ستاد جشنواره اظهار کرد: این گردهمایی از این جهت که در سلامت افراد مهم است، برای ما اهمیت دارد.

رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از ستاد برگزاری جشنواره ملی نان گفت: اقلیت افراد غیرمتخصص، مشکلات نان کشور را میدان داری می کنند.
علی آقامحمدی گفت: نان متفاوت ترین خوردنی ها ومهم ترین بخش در مواد غذایی ماست.
وی تصریح کرد: این گردهمایی از این جهت که در سلامت افراد مهم است، برای ما اهمیت دارد.

وی بیان کرد: برای ایجاد اندیشکده ای درحوزه نان، کرمان را به برکت شهید سلیمانی پایلوت کار درنظر می گیریم و هرخدمتی به اندیشکده نان نیاز باشد ارائه می کنیم.

آقامحمدی اظهار کرد: صنف نانوا، اکثریت افراد خوب و سالمی هستند و اقلیتی که خوب نیست میدان داری کرده و ایجاد مشکل می کنند.
وی افزود: در گام اول باید 12هزار نانوای کشور را ساماندهی کرده و آموزش دهیم.

او تاکید کرد: اگر حداقل 68مدل نان را در کشور در نظر بگیریم هریک برای فصل و محیط و اقلیمی متفاوت هستند.
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: از 12 هزار نانوایی می‌توان با 500 نانوایی کار را شروع کرده و آن را توسعه داد.

آقامحمدی خواستار ایجاد شهرنان در کشور شد وگفت: باید در هرشهری تنورهای متعددی وجود داشته باشد و مردم بتوانند با رفتن به آنجا، نان های خودشان را بپزند.
وی بیان کرد: اندیشکده سلامت را باید در بخش نان هم دخالت داد و اگر قراراست قرارگاه نان ایجاد شود باید با سمت و سویی درست واصولی باشد.

ابراهیم نیک منش فعال حوزه سلامت کشور و از مجریان طرح نان سالم، در بازدید از ستاد برگزاری جشنواره ملی نان در کرمان گفت: سه کلمه ای که 15 روی آن در بیت رهبری کار کرده ایم، حمایت، هدایت و نظارت بود که در دولت ها تبدیل به تصدی گری شده و این اشتباه است.

او افزود: در دولت قبل 7میلیون تن دانه روغنی وارد کشور شد که نیمی از آن نیاز کشور بود. خوشبختانه امسال در تولید دانه های روغنی و دانه های مهمی چون گندم خودکفا شدیم.

نیک منش تصریح کرد: زمان احمدی‌نژاد نیز به این وضعیت رسیدیم که برخی خناسان اوضاع را بهم زدند و اینها کسانی بودند که عاشق واردات بودند. 

او اظهار کرد: در روز اول اجرای طرح هدفمندی آرد، جمعیت نانواها 90هزار نفر بود که اکنون به 70هزار نفر رسیده؛ البته مشخص شد برخی نانواها صوری بودند که حتی در صنوف و مشاغل، نقش اصلی در کنار دولت را دارند.

نیک منش یادآور شد: متاسفانه بحث رانت و مجوز دادن ها باعث از کیفیت افتادن نان ها شده و حتی اگر همین آرد گندم بدون سبوس اصولی پخته شود، نان خوبی خواهد داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *