دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نان در کرمان راه‌اندازی شود

دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نان در کرمان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیر حسن‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز جشنواره ملی نان در استان کرمان و بازدید از غرفه‌های این جشنواره اظهار کرد: جشنواره نان در این سطح برای اولین بار است که در کشور برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگانی از ۲۲ استان در این جشنواره حضور دارند.

وی همچنین یکی از اهداف جشنواره نان را معرفی نان‌های سرزمینی ذکر کرد و افزود: مردم با شرکت در این جشنواره با انواع نان‌های ایران و استان کرمان آشنا می‌شوند.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان، معرفی نان کامل و آشنایی با فرآیند تولید نان کامل را از دیگر اهداف جشنواره ملی نان استان کرمان برشمرد و ادامه داد: نان کامل به‌ صورت سنتی و آرد مرغوب پخت می‌شود و مزایای بسیاری برای سلامت بدن دارد، در شهر کرمان فرهنگ پخت و مصرف نان کامل آغاز شده است که باید به ادامه این روند کمک کنیم.

حسن‌زاده از نمایش ماشین‌آلات تولید نان از استان‌هایی مانند اصفهان در جشنواره ملی نان استان کرمان خبر داد و یادآور شد: همچنین در این جشنواره دستگاه مخصوص نان کُرنون از نان محلی شهرستان شهربابک استان کرمان هم به‌نمایش درآمده است.

وی اضافه کرد: بخشی از جشنواره ملی نان استان کرمان نیز به معرفی و عرضه نان‌های ویژه برای بیماران خاص مانند بیماران دیابتی و پی‌کی‌یو اختصاص یافته است.

حسن‌زاده در ادامه سخنان خود از هفته وحدت سخن به‌میان آورد و با اشاره به حضور اقوام مختلف از استان‌های کشور در جشنواره ملی نان استان کرمان تصریح کرد: با حضور در غرفه‌ها و یا سیاه‌چادرهای برپا شده در جشنواره با اقوام مختلف از استان‌های کهیلویه و بویراحمد و یا سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌و‌گو کردیم و این جشنواره یکی از مصداق‌های وحدت بین مردم ایران است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان عنوان کرد: توقع ما این است در دوره‌های بعدی جشنواره ملی نان شاهد برگزاری پنل‌های تخصصی‌تری در حوزه نان باشیم و دانشگاهیان و متخصصان طب سنتی به جشنواره بیایند و آموزش‌های لازم را ارائه دهند.

 حسن‌زاده یادآور شد: از مدیرکل غله استان کرمان خواستم تا دبیرخانه دایمی جشنواره ملی نان در استان کرمان راه‌اندازی کنیم تا این جشنواره در استان بماند.

وی همچنین وجود بیش از ۳۰ نوع نان در استان کرمان را یکی از ظرفیت‌ها برای راه‌اندازی دبیرخانه دایمی جشنواره ملی نان خواند و ادامه داد: فعالان حوزه نان در استان‌های مختلف استقبال خوبی از میزبانی کرمان برای برگزاری جشنواره ملی نان داشتند.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود استقبال مردم کرمان از نخستین روز برگزاری جشنواره ملی نان را مطلوب ارزیابی کرد و انتخاب محوطه باز جلوی شهرداری کرمان در روبه‌روی پارک شورا برای برگزاری جشنواره را با توجه به قرار داشتن در مرکز شهر و دسترسی آسان مردم را مطلوب ارزیابی کرد.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه هر جشنواره‌ای که برگزار می‌شود، اقتصاد گردشگری را با خودش برای میزبان به‌همراه دارد، ابراز داشت: جشنواره ملی نان استان کرمان نیاز به معرفی دارد و در لایه دوم و سوم جشنواره ملی نان این ظرفیت برای ورود مسافر از سایر استان‌ها وجود دارد ضمن اینکه شرکت‌کنندگانی از ۲۲ استان به کرمان آمده‌اند که هم خودشان می‌توانند رونق اقتصادی را بیاورند و هم اینکه مبلغ کرمان باشند.

وی اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی نان استان کرمان نتیجه یک کار تیمی توسط گروه‌های مردمی فعال در حوزه نان و دستگاه‌های مختلف ازجمله استانداری، شورای شهر، شهرداری، فرمانداری و اداره کل غله استان کرمان است و اتاق اصناف کرمان نیز پای کار آمد و امیدواریم این جشنواره موجب افزایش سلامت مردم و ایجاد شادابی و نشاط در جامعه شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *