انجمن سلامت و تغذیه سالم استان بوشهر را بهتر بشناسیم

انجمن سلامت و تغذیه سالم استان بوشهر را بهتر بشناسیم​

انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم در سال ۱۳۹۶ فعالیت رسمی خود را در تهران آغاز نمود و بعد از آن به مرور دفاتر استانی این مجموعه در سایر نقاط کشور شروع به فعالیت کرد. این انجمن به عنوان حلقه میانی سلامت و تغذیه بر آن شد تا در جهت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه سفره‌ سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی و تحقق گفتمان پیشرفت سلامت تلاش نماید.

انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم در راستای رسیدن به اهداف خود پنج مأموریت مهم را در همه عملیات های خود مد نظر دارد.

به اختصار می توان این پنج ماموریت را چنین بیان کرد؛

1- تحول سبک زندگی اسلامی ایرانی در سراسر کشور برای داشتن جامعه ای سالم

2- ایجاد جایگاه قرارگاهی و تشکیلاتی به معنای شناسایی و برقراری ارتباط بین فعالان و اثر گذاران تغذیه سالم و سلامت در کشور

3- کسب جایگاه قانونی و علمی تا رسیدن به یک پایگاه مشورتی برای ساختارهای حکومتی در حوزه تغذیه و سلامت

4- کسب اعتبار برای تاثیرگذاری بیشتر تا رسیدن به یک پایگاه ارشادی در تعامل با تمامی فعالان این حوزه

5- تمرکز بر تحقق و ارائه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حوزه سلامت

همچنین عملیات‌های کلان انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم عبارتند از؛

1- شبکه رسانه‌ای تغذیه و سلامت: در این عملیات تشکیل و هدایت تیم‌های رسانه‌ای در راستای  تولید و انتشار  برای جریان‌سازی مردمی در فضای مجازی، تلویزیون‌های مجازی و صدا و سیما تا رسیدن به یک رسانه مستقل مدنظر می‌باشد.

2- باشگاه سلامت بانوان مهاد: در این عملیات که بر عهده گروه‌های جهادی تخصصی خواهد بود قرار است در بازه‌های زمانی تعیین شده‌ای برای مردم در محلات مختلف پرونده‌های سبک زندگی ایجاد شود که منجر به ایجاد خانه سلامت مهاد در محلات می‌گردد.

3- هسته‌های خلاق زیست بوم اقتصاد: هدف از این عملیات خلق و بسط گفتمان پیشرفت به عنوان گفتمان محوری در حوزه سلامت در کشور می‌باشد. در این عملیات افراد و گروه‌های ناشناخته که با دغدغه و جدیت در جهت پیشرفت سلامت کشور گام برداشته‌اند و در هر نقطه از ایران عزیز در حال تلاش هستند شناسایی کرده و ضمن تقدیر از آنها زمینه رشد و تکثیر الگو ها و تجربه‌های موفقشان را در سایر نقاط کشور فراهم می‌آوریم و همچنین در راستای شبکه سازی  فعالان اقتصادی تلاش صورت می‌گیرد.

4- راهبران سلامت و سبک زندگی: هدف از این عملیات آموزش گسترده مردمی است به طوری که تا ده سال آینده بیشتر مردم عزیز ایران این آموزش‌ ها را دیده باشند.

یکی از مهمترین اهداف انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم در بدو تاسیس تحول سبک زندگی مردم بر پایه تقاضا سازی تغذیه سالم بود که این سبک زندگی برگرفته از یافته‌ های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می‌باشد.

از ابتدای شروع فعالیت رسمی و قانونی انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم تا کنون، برنامه‌های بسیار متنوع و گسترده‌ای اجرا شده است اما در شرایط کنونی و با فراگیری پاندمی کرونا تا حدی این فعالیت‌ها محدود گردید. البته  با تدابیری که مسوولان امر در نظر گرفتند تهدید پاندومی اخیر برای انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم تبدیل به فرصت شد و در همین راستا اقدامات خوبی نیز صورت گرفت. به طور خلاصه برخی اقدامات و خروجی‌های شاخص (تبدیل تهدید کرونا به فرصت) عبارت بودند از:

– راه اندازی برنامه تلویزیونی انارستان که اکنون در فصل سوم آن هستیم. (300 قسمت)

– برگزاری جشنواره گیاهان دارویی در نکا مازندران و تقدیر و حمایت از فعالان برتر

– اجرای عملیات ترویج و معرفی “نان سالم”: معرفی نشان طیب و طرح ارزیابی نانوایی های موجود خراسان

– راه اندازی انجمن تغذیه سالم پس از مشورت‌ها و اولویت بندی بر اساس پایش منطقه‌ای در چندین استان کشور و انتخاب تهران به عنوان دفتر مرکزی(درحال حاضر بیش از 25 استان دارای هسته مرکزی هستند)

– پشتیبانی و همراهی با خبرگزاری حکیم و سردبیری طب و تغذیه خبرگزاری‌های فارس و تسنیم و ….

– راه اندازی شتابدهنده سلامت و تغذیه با نام مشارکتی سلام‌تک

با توجه به اینکه بحث تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین موضوعات در زندگی روزمره مردم است، افراد زیادی علاقمند به مباحث تغذیه سالم هستند و انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم برای این افراد که تمایل دارند عضو این مجموعه شوند تدابیری را در نظر گرفته است.

همچنین با توجه به اینکه برای عضویت در انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم افراد متقاضی نیاز به شرایط خاصی ندارند، همه کسانی که در حوزه تغذیه سالم دغدغه‌مند هستند می‌توانند بعد از ورود به انجمن در سطح بندی‌های مختلف قرار گیرند.

این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت انجمن به آدرس https://anjomantaghziyeh.ir و تکمیل فرم عضویت، در این انجمن عضو شوند. همچنین علاقمندان با مراجعه به دفاتر استانی و درخواست عضویت نیز می‌توانند از نزدیک با فعالیت‌های انجمن آشنا شوند و آموزش‌های لازم را کسب نمایند.

انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم هم اکنون دارای 25 رابط در استان‌های مختلف در سطح سراسر کشور می‌باشد. استان‌های بوشهر، مازندران، یزد و تهران دفاتری هستند که در این حوزه پیش‌قدم بودند. در همان ابتدای تاسیس انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم، استان بوشهر به عنوان اولین استان پایلوت در سطح کشور در این حوزه در نظر گرفته شد و با همت مسوولان استانی انجمن بوشهر در مدت زمان اندکی به پیشرفت‌های خوبی نائل آمد.

انجمن سلامت و تغذیه سالم استان بوشهر از سال 96 با دبیری استاد حسین شاهزیدی فعالیت خود را شروع کرده است و تاکنون فعالیت‌هایی متعددی جهت شناساندن تغذیه و سبک زندگی سالم در استان انجام داده است.

هم اکنون دبیر انجمن سلامت و تغذیه سالم استان بوشهر استاد حمیدرضا جعفری می‌باشد.

تهیه و تنظیم: افشان نعمتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *