همایش خادمان اربعین حسینی در ایلام

همایش 4000 نفری خادمان اربعین حسینی در ایلام برگزار شد

به گزارش کارگروه رسانه انجمن سلامت و تغذیه سالم استان ایلام، صبح امروز 30 مرداد، همایش خادمان اربعین حسینی با حضور مهمانان ویژه ای همچون سید احمد عبودتیان، دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، حجت الاسلام پناهیان و 4000 خادم اربعین در مصلی بزرگ ایلام برگزار شد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به ظرفیت اربعین در اتحاد ملت ها، تصریح کرد: اولین اثر اربعین، اتحاد بین دو ملت ایران و عراق است. 

اثر ابتدایی‌ اربعین حسینی، اتحاد بین دو ملت ایران و عراق است. زیارت اربعین بین مردم ایران و عراق، پیوند زد. حضرت امام(ره) در اواسط دفاع مقدس بود که می‌فرمودند: بعد از جنگ، دو ملت ایران و عراق بر محور عتبات عالیات با هم متحد خواهند شد و قدرتی ایجاد خواهند کرد که دیگر به هیچ کشور و ملتی ما نیاز نداریم. این پیش‌بینی حضرت امام، با زیارت‌های اتوبوسی و نوبه‌ای پدید نیامد؛ این پیوند در اربعین رخ داد که زائران ایرانی دستبوس موکبداران عراقی شده و عاشقانه از پذیرایی‌های آنها استفاده کرده و شرمندۀ احسان آنها هستند. و از آن‌طرف، موکبداران عراقی هم با عشق به ایرانی‌ها خدمت می‌کنند.

پناهیان با تاکید بر انعکاس ضعیف عظمت اربعین افزود: شما منتظر نباشید که رسانه‌های بیگانه و دشمنان شما، بیایند در تریبون‌ها و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی خودشان، برنامه‌های عادی را قطع کنند و دربارۀ اربعین بگویند «وای چه عظمتی رخ داده! چه تحولی در جهان رخ داده! این بی‌نظیر است! نمونه‌اش قبلاً در جهان نبوده! این دارد مسیر تاریخ را تغییر می‌دهد!» معلوم است که شما این را از دشمنان‌تان نخواهید شنید و آنها این واقعیت را نمی‌گویند ولی خودشان می‌دانند که این‌گونه است.

عظمت اربعین، بیش از این چیزی است که در رسانه‌ها هست؛ حتی در رسانه‌های خودمان. در رسانه‌های خودمان هم اکثراً می‌آیند به زائرین می‌گویند «چه حس و حالی دارید؟ چه حال خوشی دارید؟ چه بهرۀ معنوی‌ای بردید؟» بسیاری از انعکاس‌های اربعین در رسانه‌های ما انعکاس‌های بسیار ضعیفی است. بعضی از خبرگزاری‌های انقلابی ما، نزدیک موسم اربعین که می‌شود، به‌جای اینکه به متن مثبت اربعین بپردازند، به حاشیه‌های منفی اربعین می‌پردازند. انگار یک جورهایی تلویحاً می‌خواهند این حرکت باعظمت را تضعیف کنند یا ناخواسته، آن را کوچک جلوه بدهند. 

عظمت اربعین در رسانه‌های ما ظاهر نشده است؛ در بیان و بیانیه‌ها ظاهر نشده است. هنوز ما به عمق فرمایش رهبری عزیز که اربعین را طلیعۀ تمدن نوین اسلامی می‌دانند، نرسیدیم.

موسی ساجدیفر، مشاور طب اسلامی عنوان کرد: طب اسلامی سبکی برای زندگی، برپایه ی زندگی از اهل بیت (ع) می باشد و ما ملت شیعه، باید در همه زمینه ها آداب حسینی را الگوی زندگی خود قرار دهیم تا به راه و روش صحیح زندگی دست یابیم. برای سبک زندگی درست، باید قلب و عقلی سالم داشته باشیم و این میسر نخواهد بود مگر با تغذیه ای درست!

مشاور طب اسلامی در ادامه گفت: متاسفانه در برخی مواد غذایی نسل جدید، مواردی پیدا شده ک توانایی آسیب به قلب، مغز و بدن انسان را خواهند داشت و لازمه جلوگیری از درگیری بدن با چنین خطراتی، روی آوردن به طب اسلامی است.
ساجدی فر در پایان تصریح کرد: در پایتخت خادمین سیدالشهدا، آداب و سبک زندگی ما نیز حسینی خواهد بود؛ امید است که مسیر خدمت به ائمه اطهار را تا پایان ادامه دهیم.


خبرنگار: بهاره غریبی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *