دبیرخانه جشنواره ملی نان آغاز به کار کرد

دبیرخانه جشنواره ملی نان آغاز به کار کرد

به گزارش کارگروه رسانه انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم، دبیرخانه جشنواره ملی نان آغاز به کار کرد. اولین جشنواره ملی نان از 11 تا 14 مهرماه در کرمان برگزار خواهد شد.

حامد مسعودیان، دبیر انجمن ملی سلامت و تغذیه سالم با اشاره به استقبال خوب فعالان حوزه نان و سلامت و همچنین مسئولین استان کرمان گفت: این جشنواره با هدف شناساندن نان های سرزمینی و اعتلای نان سالم برگزار خواهد شد.

او افزود: مسئله نان سالم از مسائل مغفول در زنجیره غذایی سالم در جامعه بوده و تا کنون کمتر به آن پرداخته شده است. همچنین با توجه اهمیت نان در سفره ایرانیان این عنصر حیاتی باید با دقت بیشتری فرآوری و پخت شود. جشنواره ملی نان محل عرضه سبک های مختلف پخت نان های سرزمینی و آیینی و همچنین یادآوری اهمیت این محصول مهم در سبد خرید ایرانیان است.

در پایان با اشاره به استقبال خوب مدیران و مسئولین ذی ربط افزود: امید است با برگزاری این جشنواره گام مهمی در جهت شناساندن فرهنگ کهن تهیه و پخت نان سالم در کشور برداریم.

1 دیدگاه

  • سلام و عرض ادب
    بنده یک تولید کننده نان کامل به لحاظ کیفی و نه کمی هستم. اما در این جشنواره شرکت نمیکنم. اگر مسولین وزارت بهداشت حضور داشته باشند این یک تناقض و تعارض آشکار است. یا بایستی نان کامل را به غلط تعریف کرد و یا باید وزارت بهداشت را محاکمه کرد که چرا نان پخت شده با هیزم را غیر بهداشتی و نان نیم پخت شده با گاز را بهداشتی اعلام میکنند. اگر عوامل بهداشت حضور دارند یعنی نانهای آیینی و سنتی را تایید میکنند ولی در عمل برای نابودی نانهای تاریخی تلاش و برای رواج نانهای صنعتی سفید بیماریزا هم بیشترین جد و جهد را دارند. دبیر محترم جشنواره مراسمی را راه اندازی فرموده که ماهیت آن زیر سوال است. هرچند شاید این حقایق لحاظ نشود اما بزودی عدالت الهی همه جا را فرا میگیرد و پرده از فجایعی بهداشتی برداشته خواهد شد که حذف نان طبیعی و سالم از سفره مردم یکی از آن خفتهاست. آرزومندیم انشاالله روزی محاکمه کسانی را ببینیم که سلامتی مردم را دستمایه اهداف دنیوی و طمع ورزی خود کردند. ضمنا اگر کسی دلسوز تغذیه مردم بود و آرزو داشت که مشکل تغذیه در بخش نان کمتر شود، و صلاح میدید که بنده هم در جشنواره شرکت کنم هزینه ایاب ذهاب را متقبل گردد تا راهکار کاهش مشکل نان غیر سالم را که طی تحقیق عملی بدست آورده ام ارائه کنم. شماره بنده 09151500145 مسعود پهلوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *